سئو داخلی چیست، تفاوت سئو داخلی و خارجی، نکات مهم سئو داخلی

 سئوی داخلی چیست

به همه فعالیت های بهینه سازی سئو سایت که داخل سایت انجام میشه سئو داخلی میگن.

سئوی داخلی یکی از انواع سئو هستش که رعایت اصول اون میتونه به سایت شما برای ارتقاع جایگاه سئو کمک زیادی کنه.

از نوشتن یک محتوای خوب گرفته تا بهینه سازی تصاویر برای سئو از موارد سئو داخلی هست که باید انجام بدید.

فاکتورهای سئو داخلی

1. تولید محتوا

برای بهتر شدن سئو سایت باید متن محتوایی که تولید می کنید، کاربردی و جذاب باشه، کاربر باید سریع به هدفش برسه، از عکس برای راهنمایی کاربر استفاده کنین، در ضمن نقش ویدیو در تولید محتوا خیلی پر رنگتر از محتوای متنی و تصویری(عکس) هستش.

نمونه ویدیوی معرفی پست: نشانه های هک شدن موبایل

اگه امکان اینو داشتید که محتوای ویدیویی رو داخل سایت خودتون قرار بدید، از سرویس های اشتراکی مثل یوتیوب و آپارات استفاده نکنید این یکی از نکات مهم سئو داخلی محصوب میشه که محتوای ویدیویی داخل سایت شما باشه اما اگه تعداد ویدیوها زیاد بود می تونید از این سرویس های اشتراک ویدیو استفاده کنید.

در ضمن می تونید لینک پست مربوط به ویدیو رو توی این سایت ها قرار بدید تا به لینک سازی و افزایش ترافیک سایت شما کمک کنه.
👈 حتما از یک متخصص کپی رایتینگ برای تولید محتوای خودتون استفاده کنید تا پست ها برای مخاطباتون جذاب باشه.

کپی رایتر نویسنده ای خلاق و با ایده هستش که با استفاده از قدرت کلمات میتونه متنی جذاب بنویسه.

بیشتر بخوانید: محتوا ( CONTENT ) – یکی از مفاهیم کلیدی سئو

2. فرمت بندی مناسب پست برای بالابردن خوانایی
حتما حتما از تگ ها برای بالا بردن خوانایی پست هاتون استفاده کنین، معمولا متن هایی که از هیچ یا تعداد کمی از تگ های فرمت بندی استفاده میکنن مورد استقبال کاربرا قرار نمی گیرن.
از موارد زیر حتما استفاده کنین:
1. ایموجی😃
2. تگ های H1 تا H6
3. تگ توپور یا Bold
4. تگ Strong
5. آیکون
6. باکس های متون مهم

برای تست می تونید این تفاوت رو با استفاده از دکمه های زیر ببینید.

با فرمت بندی

بدون فرمت بندی

3. لینک سازی داخلی
برای برقراری ارتباط بین بخش های مرتبط سایت باهم باید از لینک سازی داخلی استفاده کنین، توجه کنین با اینکار میتونید دامنه وسیعی از نیاز های کاربر رو پاسخگو باشید.
وقتی کاربری به دنبال جواب سوالی وارد سایت شما میشه اگه بتونید سوال های بعدی رو هم پاسخ بدید (البته با لینک دهی) از نظر گوگل یک سایت مرجع شناخته میشید.
فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی گل و گیاه دارید، کاربری که برای خرید وارد سایت شما میشه، وقتی گیاه موردنظرش رو پیدا کرد، دنبال اطلاعات بیشتری مثل شرایط نگهداری، روش های تکثیر و غیره میگرده، شما می تونید با لینک دهی به صفحات یا پست های مرتبط به اون کمک کنید. با اینکار اعتبار سایت شما به عنوان یک سایت مرجع گل و گیاه بالا میره.

بیشتر بخوانید: لینک سازی برای سئو (LINK BUILDING)

4. رعایت اصول سئوی تکنیکال
سئوی تکنیکال همراه جدانشدنی و حساس سئو داخلی محسوب میشه

از افزایش سرعت بارگذاری سایت گرفته تا بهینه سازی سایت برای موبایل از وظایف سئو تکنیکال هستش.

اینها نکات مهم سئو داخلی بود که براتون گفتم، اگر نیاز به راهنمایی داشتید حتما در بخش نظرات از ما بپرسید.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ثبت کنید

برای ثبت پیام، نیاز هست که اسم و ایمیل شما ثبت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.