نیما صدر
5 روش مهم برای افزایش رتبه بندی سئو سایت

به نام خدا

5 روش مهم برای افزایش رتبه بندی سئو سایت

? امروز با روش هایی آشنا میشید که هم برای الان و هم برای آینده کاربرد دارن.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک راهبرد بازاریابی دیجیتال پویا به حساب میاد. روزی سایت شما در صدر نتایج جستجو هستش و روز دیگه، گوگل کسب و کار شما را به صفحه دوم انتقال میده یا به طور کامل اونو حذفش میکنه!

این چهره واقعی سئو هستش: الگوریتم‌ها تغییر میکنن، رقبا دائما بهینه سازی میکنن، رقابت در کلمات کلیدی بیشتر میشه، و محتوا، هر چقدر هم تازه باشه، در نهایت کهنه میشه.

پس چطور باید رتبه سئو سایت خودتون رو برای حال و آینده حفظ کنین؟

یه راه حل  منطقی اینه که با تغییر الگوریتم های جستجو کنار بیاین و چیزهایی رو که بیشترین اهمیت دارن در اولویت قرار بدید.

5 روش برای بالا ماندن رتبه سئو سایت

حتما این روش های برای نتیجه گرفتن به طور منظم انجام بدید.

1. تولید محتوای با کیفیت رو جدی بگیرید

با توجه به تغییر در چشم انداز جستجو، همیشه هدف گوگل معرفی سایت های هست که محتوای با کیفیت، با اصالت و کاربردی رو به مردم ارائه میدن.

همیشه محتوای خودتون رو حرفه ای تولید کنین تا مدام مجبور به بهینه سازی اون با توجه به تغییر الگوریتم ها نباشید. هر چند بازنگری یا اصلاحا Repost کردن محتوا برای بهتر شدن رتبه سئو سایت خیلی هم خوبه.

نکات مهم در تولید محتوا:

  • همیشه بیشترین ارزش رو با تولید محتوا به کاربران خودتون بدید، همه فاکتورهای تعیین رتبه بندی گوگل بر عرضه مرتبط ترین، کارا ترین و مفیدترین محتوا تمرکز دارن.
  • محتوای سایت هایی رو که در صفحه 1 رتبه بندی هستن مورد ارزیابی قرار بدید تا متوجه بشدید که Google به چه سیگنال های کیفیتی پاسخ مثبت میده؟
  • به ایده های تازه در صنعتی که تولید محتوا میکنید اهمیت بدید. گوگل نه تنها به محتوای صفحه، بلکه به مرجعیت تخصصی سایت توجه زیادی داره.
  • محتوای ضعیف و کوتاه تولید نکنید! موضوع رو کامل در اختیار مخاطب قرار بدید، اگر چه محتوای طولانی دلیل رتبه بندی سایت نیست، اما رابطه قوی بین محتوای طولانی و قرار گرفتن در رتبه های بالاتر وجود داره.

2. بهینه سازی سایت در اولویت باشه

یکی از اشتباهات رایج وب مسترها این هست که تنها زمانی که سایت رو راه اندازی کردن یا محتوای رو تولید میکنن به اصول سئو سایت اهمیت میدن، اما گوگل باهوش تر از این حرفاست و دائما بررسی میکنه تا ببینه شما به سلامت سایت خودتون اهمیت میدین؟! مثلا چقدر طول میکشه تا لینک های شکسته رو اصلاح کنین، محتوای قبلی بروز رسانی میشه یا نه و کلی کار دیگه. شاید از نظر شما این کارها خیلی ساده باشه اما انجام اونا به گوگل نشون میده که سایت شما در بلند مدت با قدرت و با کیفیت، شایسته دریافت رتبه بالاتر هست.

در همین راستا مطمئن بشید که همیشه در حال بهبود قسمت های زیر هستید تا به خزنده‌های گوگل نشون بدید که میخواید حس خوبی به کاربران سایت خودتون بدید:

  1. سرعت : حتما از سرعت مناسب لود سایت مطئمن بشید، بخصوص محتوای ابتدای صفحه. در ضمن از ابزارهای مثل PageSpeed Insights یا GtMetrix (که تحریم هم نیست) می تونید برای شناسایی مشکلات کندی سایت و رفع اونا استفاده کنید.
  2. نسخه بهینه شده موبایل : ?درصد بالای از جستجو های مردم از طریق موبایل انجام میشه، پس باید برای این بخش نسخه قابل استفاده و کاربر پسند طراحی کنید. البته می تونید همون نسخه دسکتاپ رو برای موبایل بهینه کنید.
  3. سازماندهی محتوایی : محتوایی که تولید میکنید باید با ساختاری قابل تشخیص برای موتورهای جستجو و مردم، و در راستای خدمات سایت باشه، مثلا توی سایت فروش کیف و کفش نمیشه در مورد مکمل های ورزشی صحبت کرد.
  4. محتوای به روز : همیشه محتوای سایت رو تازه نگه دارید. این مورد نه تنها شامل بروزرسانی محتوای صفحات میشه، بلکه شامل حذف صفحه های قدیمی، کم بازدید و کم کاربرد هم میشه.

3. اهدف جستجو رو بشناسید

برای افزایش رتبه سئو باید هدف مردم از جستجو رو بشناسید.

گوگل از روز اول دنبال درک بهتر اهداف جستجوی کاربرانش بوده. برای ارائه ارزش به مخاطبان خودتون، باید مثل گوگل هدف جستجوی اونها رو درک کنین. توجه کنید که اگه محتوایی با هدف جستجو مطابقت نداشته باشه، نه تنها جستجوگران به صفحه نتایج جستجو بر میگردن، حتی گوگل هم به احتمال زیاد اون محتوا را از نتایج جستجو حذف میکنه.

چهار اصلی هدف مردم از جستجو که باید با اونا آشنا باشید:  

  • ناوبری : هدف، پیدا کردن اسم سایت یا آدرس محلی هستش مثل ” آدرس ایران مال “
  • کسب اطلاعات : هدف جستجوگر کسب اطلاعات در زمینه خاصی هست. مثل ” آموزش سئو
  • خرید محصول : هدف، خرید یک سرویس یا محصول می باشد. مثل ” کفش ورزش مردانه ” یا ” نزدیکترین فروشگاه به … “
  • تحقیقات قبل از خرید : هدف کسب اطلاعات برای خرید در آینده نزدیک هستش. مثل “بهترین ساعت هوشمند در بازار”

شناخت هدف جستجو گر علاوه بر رشد رتبه بندی کلمات کلیدی میتونه به افزایش نرخ تبدیل کلیک ارگانیک (CRO) کمک زیادی کنه.

4. لینک سازی

لینک سازی و مخصوصا لینک سازی خارجی یکی از مهمترین اصول سئو سایت هست که از فاکتور های اصلی رتبه بندی گوگل به حساب میاد.

به شما توصیه میکنم که پست لینک سازی رو بخونید.

5. از ابزارهای مانیتورینگ وضعیت سئو استفاده کنید

با استفاده از ابزارهایی که وضعیت کلمات کلیدی، صفحات سایت و نرخ تبدیل را مورد ارزیابی قرار میده می تونید دائما سلامت سئو سایت را مورد ارزیابی قرار بدید.

اگر متوجه افت ناگهانی عملکردی در یکی از صفحات برتر خود شدید، وقتش که وارد عمل بشید و جلوی پایین اومدن رتبه رو با انجام امور بهینه سازی بگیرید.

اگر CTRها (نرخ کلیک ها)، رتبه سایت و موقعیت کلی کلمات کلیدی در یک مسیر صعودی باشن، استراتژی سئو شما به احتمال قوی کار می کنه و باید بهینه سازی های مشابه رو در سایر صفحات سایت انجام بدید.

اگرچه کلیک‌های ارگانیک هدف نهایی سئو سایت هستن، اما فاکتورهای کلیدی دیگه ای هم وجود داره که باید به اونا توجه کنین:

  • برداشت یا Impressions   : تعداد دفعاتی که یک صفحه از سایت شما در نتایج جستجو قرار داده شده.
  • کل کلمات کلیدی یا Total Keywords :  تعداد کل کلمات کلیدی که وب سایت شما از آنها رتبه گرفته.

محتوای کاربردی و طولانی میتونه تعداد کلمات کلیدی که صفحات سایت شما با اونا رتبه میگره رو افزایش بده.

  • موقعیت رتبه یا Rank Position : بدست آوردن موقعیت صفحات سایت برای کلمات کلیدی در نتایج جستجو.
  • اقتدار سایت یا Site Authority : یکی از فاکتور های اصلی تعیین کیفیت سایت و دامنه که در زمان تهیه بک لینک (لینک سازی خارجی) می تونید از اون استفاده کنید هرچه این عدد بالاتر از اعتبار سایت شما باشه میتونه به افزایش اعتبار سایت شما کمک کنه.

امیدوارم با استفاده از این روش های بتونید رتبه سئو سایت خودتون رو افزایش بدید و بدون نگرانی از تغییر در الگوریتم های جستجو رتبه سئو سایت خودتون رو حفظ کنین.

بیشتر بخوانید: 8 اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ثبت کنید

برای ثبت پیام، نیاز هست که اسم و ایمیل شما ثبت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *