پایان کار الکسا سرویس رتبه بندی آمازون

الکسا سرویس رتبه بندی بازدید وب سایت ها خاموش می شود!

الکسا سرویس آنلاین و محبوب رتبه بندی ترافیک وب سایت ها رو در سال 1401 برای همیشه خاموش میکنه.

آمازون قصد خاموش کردن الکسا ، سرویس ردیابی اینترنت خود را دارد.

این سرویس با نام کامل الکسا اینترنت، میزان محبوبیت وب سایت ها رو با نظارت بر ترافیک در حین بازدید کاربران ردیابی می کنه.  الکسا این کار رو با افزونه هایی که روی تعداد کمی از مرورگرهای وب نصب شده، یا زمانی که مدیران وب سایت ها تصمیم می گیرن خودشون کد رهگیری الکسا رو روی وب سایت خودشون نصب کنن،انجام میده.

این اطلاعات برای رتبه‌بندی محبوب‌ترین وب‌سایت‌های جهان استفاده میشه، اگرچه با توجه به نحوه جمع‌آوری اطلاعات، همیشه بحث هایی در مورد قابل اعتماد بودن یا نبودن آمار الکسا مطرح بوده اما با این وجود، این روش به روشی مفید برای سنجش محبوبیت وب‌سایت‌ها در زمانی که صاحبان اونا ممکنه اطلاعاتی رو از میزان بازدیداشون فاش نکنن، تبدیل شده.

آمازون بدون ارائه دلیل روشن، طی بیانیه ای اعلام کرده که این سرویس در اردیبهشت سال 1041 بازنشسته میشه و دیگه امکان خرید اشتراک های پولی این سایت هم وجود نداره.

در این بیانیه اومده: «پس از دو دهه کمک به شما برای یافتن، دستیابی و تبدیل مخاطبان دیجیتالی خود، تصمیم دشواری گرفتیم که Alexa.com را در 11 اردیبهشت 1401 (1 می 2022) بازنشسته کنیم. “از اینکه ما را منبع اصلی خود برای تحقیق محتوا، تجزیه و تحلیل رقابتی، تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر قرار دادید متشکریم.”

اینترنت الکسا کمتر از دستیار صوتی الکسا شناخته شده ست، اما از نظر قدمت قدیمی تر از دستیار صوتی آمازون به حساب میاد. الکسا 25 سال پیش تاسیس شد و چند سال بعد توسط آمازون خریداری شد.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ثبت کنید

برای ثبت پیام، نیاز هست که اسم و ایمیل شما ثبت بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *